ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑΞΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΕΙ ΜΑΖΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΛΑΪΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ
ΣΧΟΛΙΟ του Τάκη Φωτόπουλου
1. Το έγκλημα των Τεμπών αποτελεί μια από τις σκοτεινότερες σελίδες της σύγχρονης Ιστορίας μας. Παρά τη μαζική μαύρη προπαγάνδα από τα συστημικά ΜΜΕ, τώρα δεν υπάρχει σχεδόν κανένας εργάτης ή αγρότης ή χαμηλόμισθος υπάλληλος που δεν έχει ακόμη καταλάβει το μέγεθος του εγκλήματος αυτού, που όπως όμως θα προσπαθήσω σύντομα να δείξω ήταν και ταξικό έγκλημα.
2. Ήταν ΕΓΚΛΗΜΑ γιατί βέβαια δεν υπάρχει άλλη ευρωπαϊκή χώρα που έχει παρόμοιο αναχρονιστικό σιδηροδρομικό σύστημα στον 21ο αιώνα. Και αυτό δεν είναι βέβαια περίεργο γιατί στην Ελλάδα του 21ου αιώνα οι ανώτερες κοινωνικές τάξεις βασικά δεν χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό σύστημα, όχι βέβαια γιατί εμείς είμαστε πιο αναπτυγμένοι π.χ. από τους Εγγλέζους που χρησιμοποιούν κατά κόρον το σιδηροδρομικό σύστημα, παρόλο που φυσικά έχουν και αυτοί τα ΙΧ τους (πολύ πιο πριν μάλιστα από εμάς!). Ούτε βέβαια γιατί εμείς δεν έχουμε ανάγκη να ταξιδεύουμε με το τρένο, αφού έχουμε το ΙΧ μας! Αν ήταν αυτή η εξήγηση, τότε δεν απαντάται το ερώτημα γιατί άραγε, για παράδειγμα, ο μέσος Εγγλέζος που ανήκει στην μεσαία ή και την ανώτερη κοινωνική τάξη και ζει σε πόλεις γειτονικές του Λονδίνου, είτε ανήκει στις τάξεις αυτές (ακόμη και στην ανώτερη κοινωνική τάξη), πέρα βέβαια από τα μέλη της εργατικής τάξης κλπ., χρησιμοποιεί κατά κόρον το σιδηροδρομικό σύστημα για τις μετακινήσεις του προς και από τον τόπο εργασίας του;
3. Kαι ήταν ΤΑΞΙΚΟ έγκλημα γιατί ενώ στην Ελλάδα μόνο οι κατώτερες κοινωνικές τάξεις, οι άνεργοι/υποαπασχολούμενοι και τα παιδιά τους ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ να χρησιμοποιούν το τρένο σαν μέσο μεταφοράς (γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή), σε αντίθεση βέβαια με τους Εγγλέζους, για παράδειγμα, που ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ να χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό σύστημα, γιατί το ταξίδι με το τρένο είναι βέβαια πολύ πιο άνετο, ξεκούραστο αλλά και ασφαλές με την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους σήμερα, ακόμη και τους αγγλικούς. Παρόλο βέβαια που πάλι δεν συγκρίνονται οι αγγλικοί με τους ελληνικούς δρόμους (της αρπακόλλας των πολιτικών μηχανικών και εργολάβων!). Φυσικά ταξική είναι και η Αγγλική κοινωνία, και μάλιστα η πρώτη οργανωμένη ταξική κοινωνία. Η διαφορά με την Ελληνική ταξική κοινωνία είναι βέβαια ότι η Ελληνική κοινωνία δεν είναι απλά ταξική αλλά και μια κοινωνία «άρπα-κόλλα»…
4. Φυσικά, τα αγγλικά τρένα δεν έχουν το χάλι των Ελληνικών τρένων, κυρίως από άποψη υποδομής, με ηλεκτρονικά συστήματα που αποκλείουν κανιβαλικά ατυχήματα σαν το δικό μας. Και βέβαια αν οι ανώτερες «τάξεις» στην Ελλάδα (δηλαδή, οι «βολεμένοι» –κάθε είδους!) –αυτή είναι βασικά η «ταξική διάρθρωση» στην Ελλάδα–χρησιμοποιούσαν το τρένο σαν μέσον μεταφοράς στις δουλειές τους, θα ήταν εντελώς διαφορετική η κατάσταση και των τρένων μας! Όμως, δεν το έκαναν, γιατί βέβαια στην Ελλάδα το αυτοκίνητο ήταν –και σε ένα βαθμό ακόμη είναι—μέσον κοινωνικής διάκρισης, κάτι βέβαια που δεν ισχύει για στην Αγγλία, για πολλές δεκαετίες τώρα…
5. Όλα αυτά δεν σημαίνουν βέβαια ότι η Αγγλική κοινωνία δεν είναι και ταξική κοινωνία, όταν στη πραγματικότητα ήταν η πρώτη οργανωμένη ταξική κοινωνία στον κόσμο (με βάση βέβαια τη σύγχρονη έννοια της «τάξης»). Απλά η Ελληνική κοινωνία του «άρπα-κόλλα» είναι μια υπανάπτυκτη καπιταλιστική κοινωνία , όπως είχα προσπαθήσει να δείξω ακόμη και από τα πρώτα συγγραφικά μου βήματα (βλ. Εξαρτημένη Ανάπτυξη, Εξάντας, 1986)
• ΥΓ: Τη στιγμή που γραφόντουσαν οι τελευταίες γραμμές του σχολίου αυτού πληροφορήθηκα την έκδοση του πολύ-αναμενόμενου πορίσματος για τα Τέμπη που είναι βέβαια μια (όχι και τόσο αριστοτεχνική!) απόπειρα συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών του απάνθρωπου αυτού εγκλήματος (που προσπάθησα να αναλύσω παραπάνω), το οποίο μάλιστα οι «ειδικοί» χρειάστηκαν δύο χρόνια να συντάξουν…
Τάκης Φωτόπουλος, 27/02/2025